Eerste dagen in Curaçao!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Michelle Krootjes - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Curaçao!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Michelle Krootjes - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Curaçao!!

Blijf op de hoogte en volg Michelle

03 Februari 2013 | Curaçao, Willemstad

Bon dia,

Het afscheid nemen donderdag was erg moeilijk, maar gelukkig zijn we goed en veilig aan gekomen in Curaçao! Eerst waren we bang dat we niet opgehaald zouden worden, aangezien we niemand met ons naambordje zagen staan. Gelukkig zagen we uiteindelijk toch een meneer van de taxi staan met een blaadje met onze namen erop!

Aangekomen bij het huis was het wel even schrikken, het zag er heel anders uit dan op de foto's. Veel minder luxe en niet drie huisjes zoals wij dachten. Ik zit met mijn kamer tegenover Sandy's kamer, alleen die van Lotte en Suus liggen verder weg. De eerste dag was het dus echt even wennen, maar nu na 3 dagen is het wel weer beter! Het huis is gelukkig goed beveiligd met overal hekken, prikkeldraad en waakhonden die ons heel goed beschermen :)

Donderdagavond waren we al vroeg gaan slapen, aangezien we die ochtend al om 5.00 uur 's ochtends op moesten staan en het hier ook nog eens 5 uur vroeger is. Onze huisgenootjes hadden ons al gewaarschuwd pas om 2 uur te gaan slapen, anders wordt je midden in de nacht wakker. We waren ontzettend moe en eigenwijs en toch om 11 uur gaan slapen en toen was ik natuurlijk om 4.00 uur 's ochtends klaar wakker, fijn! :)

Vrijdag zijn we opgehaald door de autoverhuur en zijn we rond gaan rijden. Ze rijden hier echt als gekken! 's avonds gingen we voor het eerst op stap: Full moon party! Een erg leuk feestje op het strand dat elke keer aan het einde van de maand is. De terugweg was wel schrikken, aangezien ze 's nachts nog gevaarlijker rijden, aangezien ze dronken achter het stuur zitten.

Zaterdag dan eindelijk ons eerste dagje aan zee gehad! Ik ben al flink verbrand, maar dat geeft niks als ik kijk naar het weer in Nederland :) Hier regent het soms trouwens ook nog wel, aangezien we nog een beetje in het regenseizoen zitten maar dat is gelukkig bijna voorbij!

Vanmiddag gaan we naar Otrabanda om te kijken naar de kindercarnavalsoptocht. Dit schijnt heel leuk te zijn dus ik ben benieuwd! Volgende week is het trouwens net zoals in Nederland hier ook carnaval.

Morgen is voor ons allemaal de eerste dag stage. Gelukkig hebben we Lotte's stageplaats al gevonden, maar kunnen Sandy, Suus en ik die van ons nog niet vinden! Ik ben heel erg benieuwd naar mijn stage morgen, van de week zal ik hier meer over laten weten!!

Het is hier nu 10.45, dus ik ga zo van de zon genieten en daarna naar de optocht!!

Liefs Michelle


  • 03 Februari 2013 - 18:32

    Grace Van Rheden:

    Hoi meissie,

    Het weer is daar stukken beter dan hier, ook regenseizoen maar dan wel een stuk kouder!!
    Het carnaval daar is zo anders, wel leuk hoor, ik heb op Lanzarote ook carnaval meegemaakt, was erg gezellig!!.
    Ik ben erg benieuwd hoe je eerste dag is.
    Veel plezier, groetjes je tante Grace

  • 03 Februari 2013 - 22:44

    Anita & Carol:

    Hai Michelle

    Hoe is het daar hebt je het naar je zin en hoe was de kinder carnaval.
    En hoe is het gegaan met je eerste stage dag.
    Nog heel veel plezier en geniet van de dagen dat je vrij bent en aub uitkijken.
    En voorzichtig met die zon daar dat je niet tweede graads verbrand dat zou zonde zijn.

    Groetjes Anita & Carol

  • 05 Februari 2013 - 19:42

    Ruth:

    Ik heb vorig jaar ook het kinderkarnaval gezien, gelukkig kon ik bij een bekende van mijn vriendin op de tribune staan, uit de zon. Hoe hebben jullie dat gedaan? Want de antilianen hebben allemaal betaald voor hun plekkie langs de weg.
    Ik heb steeds smorgens factor 50 gesmeerd verder niet meer. En toch bruin geworden. Heb je de bus al ontdekt? Zo makkelijk. Trouwens, een uitgebreide drogist apotheek heet hiet Botica en je vind hem langs de weg bij zuurzak Botica Sursaco dus. Kom je met de bus langs.
    De AH is erg duur maar ook de andere supermarkten zijn dat. Ossenhaas en ander rundvlees is weer goedkoop en benzine ook. In Otrabanda is een Starbucks en daar zit iedereen te internetten.op zaterdagavond is er muziek en happyour op de beach bij Jan thiel. Hans vond het autorijden ook niet zo tof, hebben we aan mijn vriendin overgelaten. Ze rijden ook wel eens slingerig vanwege de gaten in de weg die ze willen omzeilen. Tot en met carnaval is de kans op berovingen wat groter. Dus oppassen. Niet alleen gaan wandelen. In de Salinja zitten flamingo s. Kun je met een groepje wel eens gaan bekijken.

  • 07 Februari 2013 - 18:46

    Anita & Carol:

    Hallo Michelle

    Ik heb gehoord dat de reis goed is gegaan en dat het lekker weer is daar.
    Dat kun je hier niet zeggen.
    Wij hopen dat je stage plek leuk is en wij houden contact.
    En nog heel veel plezier daar met de meiden.

    Gr Anita & Carol

  • 11 Februari 2013 - 20:34

    Jeanet:

    Hoi Michelle

    Wat een leuk verslagje. Vraag je of Sandy ook iets wil schrijven.
    En jullie hebben nog geen foto's geplaatst klopt dat ?
    Kan ze niet vinden.
    Zou jewilen vragen of Sandy ookeen stukje schrijft.
    Ik wens jullie veel succes bij je stage's
    en natuurlijk heel veel plezier

  • 12 Februari 2013 - 19:00

    Saskia:

    Hey lief nichtje,

    Hier een een berichtje uit het koude Nederland (het is nu -1)
    Hopelijk ben je al een beetje gesetteld. Ik ben erg benieuw hoe je eerst stagedag is gegaan!
    Het zal wel raar zijn om nu geen carnaval te vieren in NL, maar je hebt genoeg leuke dingen daar te doen en dan wel 5,5 maand, toch? En nog lekker weer ook.
    Laat maar snel iets weten.

    Nog veel plezier daar!

    Dikke X
    Sas


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 3702

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 16 Juli 2013

Stage in Curaçao

Landen bezocht: